2. juunini saab Pärnu Keskraamatukogu trepigaleriis näha Eesti Maanteemuuseumi näitust „13 silda – Eesti esimene sillaehituse suurprojekt“, mis märgib 85 aasta möödumist suurtest sildade ehituse töödest. Muuseumi kogudel põhinev fotonäitus kajastab Eesti ajaloo mahukamat sillaehituskava, mis algatati 1934. aastal. Ajaloolistel fotodel saab näha 13 suurt maanteesilda, mis ühe erandiga purustati II maailmasõja käigus. Eesti ajaloo seni mahukaim sillaehituskava raames oli plaan rajada kolme aasta jooksul kokku 13 maanteesilda – 12 neist raudbetoonist ning 1 terasest. Mitmel pool loodi esimesed püsiva iseloomuga sillaühendused seni kasutusel olnud parvede või ujuvsildade asemele. Üldine kava ja konkreetsete ühenduste valik lähtus maanteevõrgu korrastamise prioriteetidest. Samavõrra tähtis oli aga ka üleilmse majanduskriisi tagajärjel tekkinud tööpuuduse leevendamine. 1935. aastal anti tööde teostamine valikpakkumise korras kahele välisfirmale – Soome ettevõttele OY Cyclop ja Taani firmale AS Höjgaard & Schultz. Enamik sildu valmis planeeritult 1. novembriks 1938. Nii ehitati loetud aastatega Pirita, Rumba, Siimu, Tori, Rae, Rannu-Jõesuu, Kärevere, Luunja, Kadaja, Pikasilla, Kirumpää, Mustjõe sillad ja Pärnu suursild.
Näituse koostasid Andres Seene, Paavo Kroon ja Kaja Kerner (Eesti Maanteemuuseum).